Winst voor Nijnsel in derby tegen plaatsgenoot Boskant

maandag 07 november 2022

Het is Boskant niet gelukt om de punten in eigen huis te houden. Tot aan de theepauze ging het redelijk tegen elkaar op (1-1), maar na rust kreeg Nijnsel meer en meer de overhand en wist de wedstrijd, door twee doelpunten van Rens Hoppenbrouwers, naar zich toe te trekken.

De eerste kansen waren voor de bezoekers. De kopbal van Marco van de Ven, in de 10e minuut, eindigde op de lat. Bij een volgende aanval kreeg hij opnieuw een goede kans, maar Boskant ontsnapte doordat hij de bal maar half raakte. In de 23e minuut was het de beurt aan Boskant. Nijnsel doelman Youri Dortmans moest vol aan de bak bij een snoeiharde inzet van Yannick Ophey. Aan de andere kant moest Frank Thijssen in de 33e minuut naar de hoek na een schuiver van Rick van der Vleuten. Na een gemiste kans voor Arjan van Zutphen, kwam Boskant op voorsprong. Een voorzet op Frank van der Heijden, in de 38e min, werd door hem terug gelegd en binnen getikt door een alerte Stijn van den Biggelaar: 1-0. De vreugde bij Boskant was van korte duur. Slecht twee minuten later stond de 1-1 al op het scorebord. Een vrije trap werd door Jelle de Louw loepzuiver in de kruising gelegd.

Boskant 1-Nijnsel 1 6-11-2022_4946jpgGelijkmaker Nijnsel (Jelle de Louw)

In de 2e helft kreeg Nijnsel steeds meer de overhand. Vooralsnog zonder succes. Pas in de 76e minuut brak bij Boskant het verweer. Een vrije trap kon nog worden weggewerkt door doelman Frank Thijssen, maar de kanonskogel van Rens Hoppenbrouwers, die daarop volgde, bracht de stand op 1-2. Zes minuten ging de wedstrijd definitief op slot toe hij de voorzet van Stefan van Zutphen attent voorbij doelman Thijssen schoof en daarmee de eindstand op 1-3 bracht. Een verdiende overwinning voor Nijnsel, daar valt niets op af te dingen.
De eerstvolgende wedstrijd voor Boskant staat gepland op 13 november, uit tegen Irene 1. Boskant moet opnieuw aan de bak voor de eerste punten!

Boskant 1-Nijnsel 1 6-11-2022_4911jpgBoskant 1-Nijnsel 1 6-11-2022_4918jpgBoskant 1-Nijnsel 1 6-11-2022_4926jpgBoskant 1-Nijnsel 1 6-11-2022_4935jpgBoskant 1-Nijnsel 1 6-11-2022_4954jpg