Spannende wedstrijd eindigt in een 2-3 overwinning voor Acht 1

maandag 11 oktober 2021

Bezoekers die even wat later aanwezig waren bij de thuiswedstrijd van Boskant 1 tegen Acht 1 merkten bij binnenkomst dat de sfeer er bij het thuispubliek al helemaal in zat. Niet verwonderlijk bij een 2-0 stand op het scorebord! In de 10e minuut leidde een combinatie tussen Frank van der Heijden en Brett Veldkamp tot een kans voor Rens van de Wijdeven, die attent binnenschoof en de 1-0 op het scorebord zetten. Na een kans voor de bezoekers, 1 minuut na de 1-0 tikte Sander van de Heuvel in goede positie de bal over, was de volgende aanval van Boskant wel doeltreffend. Ook deze keer was de assist voor Brett, en het doelpunt, onhoudbaar in de benedenhoek, voor Rens: 2-0.

Boskant 1 Acht 1_1243Ajpg

Daarmee was de koek voorlopig op voor Boskant. Acht herstelde zich en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. In de 21e minuut was het raak. Een steekbal die net iets te hoog was voor Rob van der Heijden bracht Sander van den Heuvel in vrije positie. Van dichtbij gaf hij doelman Frank Thijssen het nakijken: 2-1. Daarna ging het lange tijd gelijk op. Iets meer balbezit voor de bezoekers en veel inzet van de thuisclub. Het lukte de thuisclub echter niet om de voorsprong tot aan de theepauze vast te houden. Na een scrimmage voor het Boskant doel, “joeg” Melvin van der Groen de bal van dichtbij in de kruising: 2-2.

In de tweede helft had Acht lange tijd een licht (voetbal)technisch voordeel. Het leidde niet tot echte kansen voor de bezoekers, maar Boskant had moeite om de bal in eigen ploeg te houden, zodat de Boskant verdediging flink te werken had. Halverwege de tweede helft leek Jim van der Zanden op weg naar de 3-2, maar Pieter van Kemenade kon de inzet van Jim nog juist op tijd blokkeren.  Een puntendeling leek steeds meer in het zicht te komen. In de 78e minuut werd dat beeld verstoord doordat Acht op 2-3 kwam. Uit een corner kwam de bal voor de voeten van Rob van der Plaat. Zijn stift bereikte via de vingertoppen van doelman Frank Thijssen het hoofd van Mathijs Huising die de bal van dichtbij simpel binnenkopte. Bijna nog was in de allerlaatste minuut de 3-3 gevallen, maar doelman (en keepertrainer) Martijn op den Buis wist tot twee keer toe een inzet van Boskant van de doellijn te plukken.

Boskant 1 Acht 1_1244Ajpg

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Avesteyn op het programma. Voor Boskant, opnieuw een pittige wedstrijd tegen een tegenstander die nog geen puntverlies heeft geleden.

Boskant 2 boekte een ruime overwinning op het bezoekende Rood Wit ’62 en behaalde daarmee de eerste 3 punten in deze competitie. Het begin is gemaakt!

Boskant 1 Acht 1_1264Ajpg
Boskant 1 Acht 1_1271Ajpg