Moeizame maar verdiende overwinning Boskant

maandag 29 november 2021

De uitwedstrijd tegen Tivoli is voor Boskant een pittige kluif geworden. Niet zozeer door het vele balbezit, maar vooral door het uitblijven van doelpunten. Met bijna 80% balbezit duurde het nog tot de 75e minuut voordat Boskant, naar wat later bleek, de winnende treffer wist te scoren.

Door de Corona regels zijn de toeschouwers een natte en koude zondagmiddag bespaard gebleven. De winter is weer in opmars en dat is weer even wennen! Doelman Frank Thijsen van Boskant, die na afloop een niet al te drukke middag achter de rug had, was blij dat hij weer naar de warme kachel kon. Heel veel had hij namelijk niet te doen gehad. Ruim driekwart van de wedstrijd was Boskant in balbezit, waardoor de achterhoede van Tivoli het meeste onder druk stond.
Dat veranderde halverwege de eerste helft. Na een stevige actie van Mike Box moest de thuisclub met 10 man verder waardoor het spelbeeld veranderde. De verdediging van de thuisclub ging op slot, zodat het voor Boskant (nog) lastiger werd om een doorgang te vinden in de Tivoli verdediging. Heel goed wist Boskant daar niet mee om te gaan. En op momenten dat Boskant gevaarlijk werd, was daar altijd nog Tivoli doelman Zambrana Carmona, De inzet van Emiel van den Elsen in de 40e minuut bijvoorbeeld wist hij uitstekend te verwerken.

Na de theepauze veranderde het beeld niet veel. De thuisclub afwachtend, loerend naar momenten dat Boskant ruimte gaf voor uitvallen, Boskant met druk naar voren combinerend op zoek naar de voorsprong.
Pas een kwartier voor het einde van de wedstrijd leverde dat de 0-1 op. Na een scrimmage voor het Tivoli doel was Frank van der Heijden namens Boskant de ‘gelukkige’. De inzet van Glenn van de Heijden werd door Frank van dichtbij strak tegen de touwen geschoten.
Het laatste kwartier werd toch nog spannend. Enerzijds omdat Boskant enkele goede mogelijkheden kreeg (en niet benutte) om de wedstrijd definitief te beslissen, anderzijds omdat Tivoli met nog meer energie de strijd aanging in hun ‘zoektocht’ naar minimaal de gelijkmaker. Er vielen echter geen doelpunten meer, zodat de drie punten mee naar Boskant gingen.

Tivoli 1 - Boskant 1_2045jpg

Boskant 2 speelde thuis tegen de ongeslagen koploper Bruheze 2. Een uitdaging dus om dat team de eerste punten te ontfutselen. Boskant begon uitstekend aan de wedstrijd en wist door een mooie kopbal van Stijn van den Biggelaar op een 1-0 voorsprong te komen. Met die stand gingen beide teams ook de theepauze in.
Tegenstander Bruheze maakte direct na rust  duidelijk dat het team niet voor niets koploper was. Boskant kwam onder zware druk en kon niet voorkomen dat er doelpunten vielen. Twee zelfs, zodat de thuisploeg in de loop van de 2e helft tegen een 1-2 achterstand aan keek. Met veel wilskracht wist Boskant 2 de wedstrijd meer naar eigen hand te zetten. Met resultaat! Weliswaar geen overwinning maar met de 2-2 als eindresultaat (opnieuw Stijn), kan het team dik tevreden zijn!

Als het programma zondag aanstaande doorgaat, speelt Boskant 1 thuis tegen RGGSV 1 en Boskant 2 uit tegen Nijnsel 3 (een echte derby dus).

Bijgaand enkele beelden van de wedstrijd Boskant 2 - Bruheze 2
Boskant 2 - Bruheze 2 28 nov 2021_2030Ajpg