Inhaalwedstrijd tegen EMK 1 levert 3 punten op

vrijdag 26 november 2021

Gisteren, donderdag 25 november, stond er voor Boskant 1 de inhaalwedstrijd tegen EMK 1 op het programma. Het betreft de wedstrijd die oorspronkelijk gepland stond voor zondag 7 november.

Op basis van de huidige ranglijst zou het voor de thuisclub geen probleem hoeven te zijn om de punten in Boskant te houden. Tegenstander EMK bezette na 7 wedstrijden de laatste plek, terwijl Boskant meedraaide met de top 6.
Zeker het eerste half uur was dat niet echt zichtbaar. De eerste kleine kansjes waren zelfs voor EMK. Maar langzaam maar zeker kreeg Boskant meer overwicht. In de 32e minuut leidde dat tot de 1-0 voorsprong. De voorzet van Aimé Opheij werd door Emiel van den Elsen attent binnengeschoten. Twee minuten later al kregen de bezoekers een goede mogelijkheid op de gelijkmaker. De inzet van Steve de Ronde miste het doel van Boskant echter op een haar na. In de 41e minuut wist Boskant haar voorsprong te vergroten. Na een harde trap richting EMK goal, pikte Rens op snelheid de bal op, passeerde een tweetal verdedigers en verschalkte de doelman van EMK met een prachtige lob: 2-0.

Met die voorsprong op zak kon Boskant zonder al te veel zorgen beginnen aan de 2e helft.
In de 52e minuut ging de wedstrijd op slot. Slecht uitverdedigen werd door Emiel van den Elsen genadeloos afgestraft: 3-0. En ook de eerstvolgende aanval, drie minuten later, werd een prooi voor Emiel: 4-0. Doordat er aan Boskantzijde flink gewisseld werd, duurde het even voordat er weer sprake was van ‘soepel lopende’ aanvallen. Pas in de laatste minuut kwam de 5-0 eindstand op het bord. Na een snelle rush van Aimé Opheij tot aan de achterlijn werd de bal door hem afgeleverd aan z’n inkomende broer Yannick, die de bal snoeihard tegen de touwen schoot.

Door deze overwinning en het verlies van RKGSV klom Boskant naar de 4e plaats in het klassement. Hopelijk een stimulans voor de wedstrijden die nog komen gaan.
Zondag aanstaande staat de uitwedstrijd tegen Tivoli op het programma.

Boskant 1 - EMK 1_2024jpg