Help Jimmy en zijn team om wereldkampioen te worden!

donderdag 25 april 2019

Wie goed rond heeft gekeken in onze kantine was het misschien al opgevallen. Er hangen enkele posters met daarop de vermelding dat Jimmy Vorstenbosch, speler van Boskant/Ollandia JO19-1, gaat deelnemen aan de World Transplant Games 2019 in Newcastle. Daarnaast sierde een artikel inclusief foto van Jimmy ook nog de voorpagina van de laatste editie van DeMooiRooiKrant. Tijd om eens verder op onderzoek uit te gaan!

Hoi Jimmy, we zagen een aantal posters van je hangen in de kantine en stuitten daarna ook nog op artikelen in DeMooiRooiKrant en het Eindhovens Dagblad. Zou je eens kunnen vertellen wat er momenteel speelt?
Ik ga in augustus deelnemen aan de World Transplant Games in Newcastle! Dit zijn een soort van Olympische Spelen voor mensen die een orgaantransplantatie hebben ondergaan. Dit jaar is voetbal voor het eerst één van de onderdelen en mag ik met het Nederlandse team gaan deelnemen!

Wat een mooi initiatief! Zou je ons wat meer kunnen vertellen over het evenement? Waarom wordt het bijvoorbeeld georganiseerd?
Het toernooi wordt georganiseerd om te laten zien dat mensen met een orgaantransplantatie ook nog prima kunnen sporten. Het vergt soms wat meer aandacht of oplettendheid, maar je hoeft zeker niet vanaf de kant toe te kijken.
Daarnaast is het toernooi een middel om extra aandacht te vragen voor orgaandonatie. De wachtlijsten voor mensen die op een donororgaan wachten zijn erg lang. Te lang eigenlijk. Daarom is het goed om er op deze manier extra aandacht aan te besteden.

Het toernooi is in augustus zei je. Al druk in voorbereiding?
Jazeker! We zijn inmiddels al een tijdje in training. Eens per maand komen we met ons team samen op steeds een ander sportpark en daar trainen we dan. We hebben onder andere al bij Almere City en bij Vitesse getraind, dus dat is wel leuk! Ons pap is een van de twee trainers die ons moet klaarstomen voor het toernooi. Tijdens het toernooi in Newcastle zal ons pap ook meegaan als leider/coach.

In de krant stond dat er op 18 mei een benefietwedstrijd wordt gespeeld bij TSV GUDOK in Tilburg. Wat staat er die dag allemaal op het programma?
Er is inderdaad een benefietwedstrijd georganiseerd. Deze wordt gespeeld op zaterdagmiddag 18 mei om 14:00 uur. We spelen met het Nederlands team tegen een team van voetbalvereniging TSV GUDOK. Hoe meer mensen er komen kijken, hoe leuker natuurlijk. Dus mocht je tijd hebben, kom gezellig naar Tilburg!

Doel van deze wedstrijd is om bekendheid te genereren voor orgaantransplantaties en de World Transplant Games. Er zijn verschillende dingen georganiseerd rondom de wedstrijd, onder andere om geld in te zamelen. Om deel te kunnen nemen aan het toernooi moeten we namelijk eerst een bepaald bedrag inzamelen met ons team. Dit proberen we op verschillende manieren te doen.

Een van de manieren om mij te steunen is door deel te nemen aan het kratje trappen, tijdens het 7 tegen 7 toernooi op Hemelvaartsdag in Boskant. Je kunt bij mij, of een van mijn teamgenoten van het Nederlands team, kratje komen schieten tegen een kleine vergoeding. De opbrengst komt ten goede aan de deelname aan de World Transplant Games.

Verder kun je mij en het team ook steunen door een donatie te doen via de volgende pagina:

Jimmy, hartelijk bedankt voor je verhaal! Alvast heel veel succes gewenst in Newcastle aan jou en je teamgenoten! Hopelijk komen er veel mensen kijken bij de wedstrijd in Tilburg en kunnen wij als Boskanters, jullie een mooi steuntje in de rug bieden via de eerder genoemde initiatieven!