Er wordt weer gevoetbald bij vv Boskant, een driewerf hoera!

maandag 30 augustus 2021

Voor meer foto’s ga naar: https://vvboskant.nl/media/fotoalbum/2021-bron-toernooi

Op plaatsen verloopt de ‘comeback’ nog een beetje aarzelend, maar gelukkig is er weer ruimte voor activiteiten buitenshuis. Voetbal scoort daarbij hoog. Ook in Boskant!

Gedurende de coronatijd met z’n strenge regeltjes was het echt behelpen. Met enkele personen een balletje trappen leidt bovendien al snel tot verveling!

Gelukkig gaat het nu de goede kant op. De selectie van Boskant is al voor de vakantie gestart met trainingen maar aan oefenwedstrijden tegen andere verenigingen zijn de teams nog niet toegekomen. De wedstrijden in het kader van de MooiRooiSchaal kwamen dus precies op tijd. Met die kanttekening dat de gehele selectie moest worden ingezet, want door het spelen van twee wedstrijden door slechts één (zelfde)team op twee opeenvolgende dagen, zaterdag en zondag, zou de kans op blessures te groot zijn!

Boskant speelde in dat kader afgelopen zaterdag tegen Rhode 1. De thuisclub (Rhode was de gastheer voor deze editie van de MooiRooiSchaal) had in Boskant een lastige tegenstander en wist de wedstrijd, na een 1-0 voorsprong in de 35e minuut, uiteindelijk pas kort voor tijd te beslissen. Met een nederlaag van 2-0 moest Boskant op zondag tegen Ollandia dat zaterdag met een 1-0 nederlaag van Nijnsel verloor.

Boskant speelde haar tweede wedstrijd met de “tweede selectie”. Met veel inzet en bij tijden goed voetbal lukte het lange tijd een 1-0 voorsprong overeind te houden. Net niet lang genoeg; in de tweede helft kwam Ollandia op gelijke hoogte, waarna strafschoppen de beslissing moesten brengen. Ollandia was scherper en gaf Boskant geen kans. Voor Boskant geen gouden plak deze keer, maar goede oefenwedstrijden in de aanloop naar de komende competitie!

Rhode-Boskant1_0348jpg