Eerste punten voor Boskant 1

maandag 21 november 2022

Door een 3-1 zege op het bezoekende sv Tongelre heeft Boskant de eerste punten binnen.
In de 7 voorgaande wedstrijden wist Boskant slechts 2 keer te scoren. Daar kwamen vandaag 3 doelpunten bij.Gedurende de eerste 15 minuten ging de strijd gelijk op. Daarna kwam Boskant toch wat meer aan de bal. De eerste kansen waren voor Boskant, maar vooralsnog leverde dat via Mark van der Heijden en Stijn van den Biggelaar geen doelpunt(en) op.

In de 24e minuut kwam Boskant op voorsprong. Aanvoerder  Rob van der Heijden mocht aanleggen vanaf 11 meter nadat Luuk de Beer was aangetikt in de 16.
Boskant 1 - Tongelre 1_5236jpg
Het doelpunt leek Boskant meer zelfvertrouwen te geven, want de druk op Tongelre werd zeker niet minder. Met succes! Rechtsback Yannick Opheij rondde een aanval over vijf schijven af en zorgde in de 34e minuut voor een comfortabele 2-0 ruststand.

Na rust kwam SV Tongelre even stormachtig opzetten en Boskant moest verdedigend vol aan de bak. In de 63e minuut maakte Emre Karakas namens de bezoekers dankbaar gebruik van de ruimte die hij kreeg. Met een prachtige lob wist hij doelman Frank Thijssen te verrassen.: 2-1. Door die treffer ging Tongelre nog aanvallender spelen. Boskant kon daar in de 63e minuut van profiteren. Na een snelle uitval wist Stijn van den Biggelaar de 3-1 binnen te schieten en ging de wedstrijd op slot. Eindelijk succes voor Boskant dus. Hopelijk een stimulans voor het verdere verloop van de competitie.

Zondag aanstaande staat de uitwedstrijd tegen Tivoli 1 op het programma. Boskant bezet, samen met Tivoli, de onderste plek op de ranglijst dus de mouwen kunnen weer worden opgestroopt!

Boskant 1 - Tongelre 1_5195jpg
Boskant 1 - Tongelre 1_5216jpg