Boskant verslaat Essche Boys met 0-4

maandag 07 oktober 2019

In een uitwedstrijd bij promovendus Essche Boys wist Boskant een 0-4 overwinning te boeken. Dit betekende de derde overwinning van het seizoen, in evenzoveel wedstrijden. Een uitstekende start dus. Komende twee weken zal Boskant echter flink aan de bak moeten om deze start een goed vervolg te geven. Avesteyn en Nulandia zullen dan de tegenstanders zijn, beide ploegen delen de koppositie momenteel met Boskant.

Boskant startte uitstekend aan de uitwedstrijd bij Essche Boys. In de eerste paar minuten werden er al enkele goede mogelijkheden gecreëerd en binnen tien minuten viel dan ook al de eerste treffer. Na goed doorzetten op de rechterflank door Yannick en Aimé Opheij kwam de bal via Brett Veldkamp voor de voeten van Roy van der Linden terecht. Laatstgenoemde kon de bal van dichtbij simpel binnenschuiven.

Niet lang na het openingsdoelpunt was het opnieuw raak. Rens van de Wijdeven schoot de bal voorbij de keeper, na een goede solo over links, waarbij hij een aantal Essche verdedigers zijn hielen liet zien.

Boskant was een aantal keer dichtbij een derde treffer, maar deze bleef in de eerste helft uit. In eerste instantie was er een poging van Roy van der Linden. Nadat Mark van der Heijden de bal op een presenteerblaadje had klaargelegd, kon de inglijdende keeper de bal echter nog net keren op de doellijn. Iets later was het Mark zelf met een goede kans. Een steekbal van Rens werd breed gelegd door Brett op de instormende Mark, maar zijn inzet verdween helaas aan de verkeerde kant van de palen.

In het laatste deel van de eerste helft wist Essche Boys ook een paar keer gevaarlijk te worden. Met snelle counters wisten zij voor het doel van Vincent Staals te verschijnen. Maar mede door goed keeperswerk wist Boskant de nul te houden.

Boskant drong vlak na rust weer wat meer aan, maar gescoord werd er nog niet. In de barre weersomstandigheden werd het spel hierna wat slordiger en wist ook Essche Boys weer wat vaker voor het Boskantse doel te komen. Een bal op de bovenkant van de lat en een noodzakelijk redding van Vincent, na een terugkopbal van een van de eigen verdedigers, betekende dat de 0-2 tussenstand op het scorebord bleef staan.

essche boys 1 - boskant 1 37jpg
Pas in de laatste vijf minuten wist Boskant de score nog verder uit te breiden. Maikel Merks stond met twee goede acties aan de basis van beiden goals. Bij de 0-3 kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van Aimé Opheij terecht. Deze bleef rustig en plaatste de bal met links tegen de touwen. Het slotakkoord was voor Brett Veldkamp. Na een actie van Maikel, kwam de bal via Mark bij Brett terecht. Via de binnenkant van de paal bepaalde hij de eindstand op 0-4. Hierna volgde het eindsignaal van de goed leidende, vrouwelijke, scheidsrechter Bijlsma en konden beide ploegen de welverdiende warme douches op gaan zoeken.