Boskant sluit competitie af met thuisnederlaag tegen ELI

dinsdag 07 juni 2022

De spelers van Boskant kunnen beginnen aan hun zomerstop. De laatste wedstrijd, thuis tegen ELI uit Lieshout, ging met 0-2 verloren. Hiermee eindigt Boskant de competitie op een zevende plaats. Enkele weken geleden leek de nacompetitie nog in zicht, maar helaas zit het seizoen er nu dus op.

De eerste helft verliep redelijk gelijkopgaand. Boskant probeerde wat gevaar te stichten, maar echt heel gevaarlijk konden zij niet worden. Na enkele kansen voor de gasten uit Lieshout, was het in de 20e minuut Robert Neijlen die Boskant-keeper Frank Thijssen, met een van richting veranderd schot, kansloos liet. Direct vanaf de aftrap probeerde Rens vd Wijdeven het met een poging vanaf de middenlijn, maar de ELI-goalie was net op tijd terug om de bal onder de lat vandaan te plukken. Vlak voor rust was het Lex Hollanders die de voorsprong uit breidde door hard raak te koppen.

In de tweede helft lukte het Boskant niet om het nog spannend te maken. Het lukte Boskant-spits Brett Veldkamp helaas niet om in zijn laatste wedstrijd tot scoren te komen. Brett stopt na een mooie carrière bij de selectie en gaat volgend jaar een niveautje lager zijn kunsten vertonen. Doordat ook ELI geen doelpunten meer wist te scoren, eindigde de wedstrijd in 0-2. Dit betekende voor de gasten winst in de 3e periode en daarmee dus nacompetitie. Iets waar Boskant een aantal weken geleden ook nog op hoopte, maar helaas moet het genoegen nemen met een 7e plaats in de eindrangschikking. Voor nu dus zomerstop. Weer even bijtanken en op naar volgend seizoen!

Boskant 2 speelde uit bij Erp 3 een goede wedstrijd, maar kon niet voorkomen dat Erp uiteindelijk met 4-0 won en zich kroonde tot kampioen. Boskant 2 eindigde hiermee op een keurige 5e plaats. Aan Boskant zijde werd afscheid genomen van trainer Ron van Uden en leider Gérard Eeuwes. Ook voor Maarten van der Linden, Joris van der Heijden, Wesley Migchels en Roy van der Linden betekende het hun laatste wedstrijd bij de selectie. Voor volgend seizoen ligt er dus een mooie uitdaging om er weer net zo'n mooi seizoen van te maken als dit jaar!