Boskant 1 – Nulandia 1 eindigt in 0-0 gelijkspel

maandag 21 oktober 2019

Boskant 1 heeft een prima prestatie geleverd door koploper Nulandia 1 op een 0-0 gelijkspel te houden. Voor rust waren de bezoekers meer aan de bal, na rust was Boskant met tijden de bovenliggende partij. Het lichte overwicht wat Nulandia voor rust had op de thuisclub leverde in de 27e minuut bijna een voorsprong op. De inzet van Teun van de Donk ging gevaarlijk richting linker benedenhoek, maar met een fantastische redding wist Boskant doelman Vincent Staals de bal tot corner te verwerken. Vijf minuten later was Boskant aan de beurt. Na een snelle counter leverde Rens van de Wijdeven een prima pass af aan Brett Veldkamp die de bal helaas net niet voorbij doelman Stijn van der Donk kon werken. Stijn was er in de 40e minuut opnieuw als de kippen bij om een slimme corner van Rens vd Wijdeven over de lat te tikken.

Nulandia thuis_6390jpg
Na rust bleef de wedstrijd leuk om naar te kijken, met kansjes aan beide kanten. In de 64e minuut leverde een prima aanval een levensgrote kans op aan de kant van Boskant. De voorzet van Aimée Opheij was precies op maat voor Rens, maar die kopte de bal net langs de verkeerde kant van de lat. Met een beetje geluk had Boskant in de 82e minuut, na een snelle uitval, alsnog kunnen profiteren. Na een inzet van een van de Boskant aanvallers had Nulandia doelman Stijn van de Donk de bal niet klemvast, maar doordat Aimée uitschoof op het natte veld, kon doelman van de Donk zich alsnog over de bal ontfermen. Voor de bezoekers was de 0-0 eindstand een teleurstellend resultaat; het betekende het eerste verlies voor de ploeg uit Nuland. Boskant doet door het gelijkspel volop mee in de strijd om de bovenste plaatsen.

Boskant VR1 draaide tegenstander(ster) Cito VR1 stevig door de gehaktmolen. De teller eindigde toen een stand van 18-0 was bereikt!

Nulandia thuis_6396jpgNulandia thuis_6398jpgNulandia thuis_6403jpg