Ruime 3-0 overwinning Boskant op ASV’33

woensdag 08 november 2017

ASV’33 zat het eerste half uur duidelijk beter in de wedstrijd dan Boskant zodat de eerste kansen voor de bezoekers waren. Al in de 5e minuut moest Boskant doelman Vincent Staals aan de bak bij een schuiver van ASV speler Ronny Heijmans. Boskant gaf 1 minuut later meteen tegengas, maar de voorzet van Brett Veldkamp had niet de snelheid om voor gevaar te zorgen. In de 30e minuut leek de 0-1 in de maak. Thomas Fritsen draaide handig langs een aantal Boskant verdedigers, maar zijn inzet kon door Vincent nog net tot corner worden verwerkt. Boskant was in de 32e minuut effectiever. Na goed wegdraaien van Brett kreeg Emiel van den Elsen de bal panklaar op de voet: 1-0. Vanaf dat moment was Boskant de bovenliggende partij. Dat leidde tot een 2e doelpunt in de 41e minuut. Na een goede pass op Maikel Merks was het voor de ASV verdediging gezien: 2-0.

Boskant ging er na de theepauze meteen volle bak tegenaan en leek vanaf de aftrap meteen al de voorsprong uit te breiden. Nadat ASV doelman Martijn Verbakel een strak ingeschoten bal niet meteen klemvast had, kwam Maikel net een teentje tekort om de 3-0 binnen te tikken. Het bleek een kwestie van tijd, want in de 48e minuut verscheen die stand toch op het scorebord. Na een snelle uitval over rechts kon de ‘voorzet-op-maat’ die Maikel uit de hoge hoed toverde, door Brett bij de 2e paal worden binnen getikt.

Boskant-ASV 2017_02jpgBrett tekent voor de 3-0

De wedstrijd was gelopen. De uitslag had flink wat hoger kunnen uitvallen als Boskant ook maar een paar van de gecreëerde kansen had benut. Ook ASV kreeg wel enkele kansen op een (ere)treffer. Mede omdat invaller Erwin van Dijk in de 77e minuut van dichtbij een dot van een kans niet wist te verzilveren, kon de Boskant verdediging deze wedstrijd de nul houden. Een prima voetbalmiddag dus!

Boskant-ASV 2017_03jpgBoskant-ASV 2017_04jpgBoskant-ASV 2017_05jpg
Door deze overwinning blijft Boskant goed in de race om de plaatsen in de top 3. Volgend weekend is er voor Boskant 1 geen programma, daarom speelt Boskant donderdag 9 november om 20.00 uur thuis een oefenwedstrijd tegen Avesteijn 1.

Voor meer info over klasse 4G, klik op bijgaande link: www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Boskant 2 verloor de uitwedstrijd tegen het sterkere EVVC 2 met 2-1. Geen groot verlies, maar helaas geen punten dus. Aanstaande zondag staat de uitwedstrijd tegen Festilent 2 op het programma.