Eerste FIFA-Toernooi prima verlopen!

woensdag 07 februari 2018

Afgelopen zaterdag 3 februari stond er in onze kantine voor de eerste keer een heus FIFA-Toernooi op het programma.
FIFA is een (vooral bij de jeugd) razend populair voetbalspel dat gespeeld kan worden op verschillende spelcomputers.
Daar moeten we iets mee doen, dachten Frank vd Heijden en Geert v Gils. Samen hebben zij een toernooi opgezet voor de leden van onze vereniging.

Allereerst was het 's middags de beurt aan de jeugd. De kantine was voorzien van acht Playstations inclusief scherm.
Vanaf 13:00 uur werd er fanatiek gestreden door maar liefst 35 jeugdleden. Uiteindelijk was de eerste plaats een prooi voor Teun van den Biggelaar. Hij won de finale van Stijn van den Biggelaar, die dus tweede werd. De derde plek was voor Jari Vogels.

Fifa-Jeugdjpg
Daarna was het de beurt aan de senioren. Vanaf 19:00 uur werd daar gestreden door ongeveer 25 personen om de felbegeerde hoofdprijs.
Het was uiteindelijk Jaap van der Linden die zich wist te kronen tot winnaar. In de finale wist hij Yannick Opheij te verslaan.
Op de derde plek eindigde Aimé Opheij.

Fifa-Seniorenjpg

Al met al een zeer geslaagd toernooi dus, zeker voor herhaling vatbaar!