DVG 1 duidelijk te sterk voor Boskant 1

maandag 20 februari 2017

Er was na afloop van de wedstrijd DVG 1 – Boskant 1 geen enkele discussie over de 2-0 overwinning van de thuisclub. Voor rust was de wedstrijd nog enigszins in evenwicht, ook al kreeg DVG toen al de beste kansen, maar na de theepauze kwam Boskant er niet meer aan te pas. Doordat de 2-0 pas een minuut voor tijd viel, bleef het toch nog lang spannend.
De eerste 15 minuten was het van beide kanten nog behoudend. De thuisclub was de eerste die de schroom van zich afwierp en op voorsprong leek te komen. Na een diepe bal moest Boskant doelman Fred van Bussel ver zijn doel uit. Er was discussie of de overtreding die hij maakte rijp was voor een kaart, scheidsrechter van Geffen was duidelijk, nee dus, maar slechts dankzij een snelle sprint kon Geert van Gils de bal nog net voor de doellijn tot corner verwerken. Boskant kreeg in die periode toch ook wel enkele mogelijkheden. Tot twee keer toe kreeg Roy van der Linden een behoorlijke schietkans, beide keren zonder succes. In de 32e minuut leek de 1-0 te vallen. Wilco Voets schoot in goede positie echter meters naast. Als de eindpass wat zuiverder zou zijn geweest, had de 1-0 nog net voor rust gevallen. Na een goede versnelling aan de linkerkant bereikte Twan van de Broek de achterlijn, maar zijn teruggelegde bal miste nauwkeurigheid.

DVG uit 2017_01jpg
Meteen vanaf de aftrap in de 2e helft kwam de verdediging van Boskant onder zware druk. Het was duidelijk aan welke kant het doelpunt zou vallen, alleen niet wanneer. In een tijdsbestek van 5 minuten creëerde DVG liefst 4 goede kansen. Maar pas bij de 5e kans was het raak: een voorzet van rechts kon bij de 2e paal vrij eenvoudig door uitblinker Bart de Windt worden binnengelopen: 1-0. Boskant leek overlopen te worden, maar doelpunten bleven uit. Vooral ook omdat Twan van de Broek in de 20e minuut, vrij voor het Boskant doel, de bal enkele centimeters naast mikte. Enkele minuten voor het einde had het zomaar gelijk kunnen worden. Van dichtbij raakte Rob van der Heijden de bal echter helemaal verkeerd! Pas in de 89e minuut gooide Bart de Windt de wedstrijd op een schitterende manier op slot door de bal, nadat hij die wat gelukkig voor z’n voeten kreeg, subtiel over doelman Fred van Bussel te stiften: 2-0. Een dik verdiende overwinning!

DVG uit 2017_04jpg
DVG uit 2017_06jpg
DVG uit 2017_07jpg
Boskant 2 bleef volop in de race om de bovenste plaats. Bruheze 2 werd met 5-2 richting Helmond gestuurd.

Stand per 20 februariJPG