BRON toernooi opnieuw een sportieve happening

maandag 01 augustus 2016

Mede dankzij een uitgekiende planning van de weergoden is het BRON toernooi ook voor de 4e keer weer een leuke sportieve happening geworden. Door de organisatie (Ollandia) was het toernooi wat anders van opzet. Zaterdagmiddag speelden de damesteams van de vier verenigingen een onderling toernooitje voordat de vaandelteams hun eerste wedstrijden speelden en zondag was het de beurt aan de veteranenteams om hun krachten te meten voordat de finaleronde bij de vaandelteams werd gespeeld.

Boskant VR was in haar eerste wedstrijd oppermachtig tegen Ollandia VR. Op het tweede veld was Nijnsel VR duidelijk te sterk voor Rhode VR. Een strafschoppenserie moest bepalen wie de MooiRooi schaal zou gaan winnen. Nijnsel VR bleken de zenuwen het best in bedwang te hebben en werden dus winnaar van de Dames MooiRooi schaal, het Boskant VR team eindigde dus als tweede.

Mooi Rooi Dames 2016_02 sitejpg
Bij de veteranen was Boskant, na een nipte overwinning op Nijnsel veteranen, in de finale duidelijk de meerdere van Ollandia Veteranen, zodat de Veteranen MooiRooi schaal mee naar Boskant ging.

Boskant 1 startte zaterdag tegen Rhode 1. Hoewel Rhode over de gehele wedstrijd gezien, de betere ploeg was, wist Boskant goed tegenstand te bieden. Het doelpunt van Emiel was echter niet voldoende om Rhode van een 3-1 overwinning af te houden.

Mooi Rooi Heren 2016_10 sitejpg

Omdat Nijnsel in de andere wedstrijd Ollandia de baas was, speelde Boskant op zondag dus tegen de thuisclub. Ollandia liet geen spaan heel van Boskant dat met de rust met liefst 3-0 achter stond! Na rust ging het gelukkig wat beter, maar heel veel leverde dat niet op: eindstand 4-1.

Mooi Rooi Heren 2016_17 sitejpgOverdrijven maakt duidelijk; Ollandia doelman Wouters in actie in de wedstrijd tegen Boskant!

Doelman Tom van der Heijden was bij Boskant de grote pechvogel dit weekend. Bij een op zich onschuldige actie tijdens de zaterdag gespeelde wedstrijd tegen Rhode verdraaide Tom z’n knie zodanig dat hij per brancard het veld af moest.

Mooi Rooi Heren 2016_09 sitejpg

Een eerste onderzoek in het ziekenhuis gaf aan dat er geen sprake was van botbreuk; z’n knie was echter nog te dik om verder onderzoek uit te voeren. Mogelijk is er eind deze week wat meer (en hopelijk positief nieuws) bekend.