Boskant start competitie met uitwedstrijd tegen MVC uit De Mortel

maandag 18 september 2017

Voor de teams van v.v. Boskant zit de voorbereiding er al weer zo’n beetje op. Een voorbereiding in de vorm van het spelen van bekerwedstrijden, zowel bij de jeugd als bij de senioren. Door onderbezetting hebben enkele teams moeten afhaken. Door die teams zijn oefenwedstrijden gespeeld om op die manier toch ook enigszins voorbereid te zijn op de naderende competitie die aanstaand weekend gaat starten.

De resultaten van de beker- en oefenwedstrijden zijn wisselend. Onze JO19 bijvoorbeeld heeft een 100% score en wist alle (3) bekerwedstrijden te winnen. Boskant 1 verging het wat minder goed. Na een dik verdiende 3-0 overwinning op Ollandia volgde een niet echt kansloze 3-1 nederlaag tegen DVG. De laatste wedstrijd, uit tegen Schijndel, werd kansloos met 5-0 verloren.

De laatste bekerwedstrijd van Boskant vond dus plaats op het Zuideinderpark in Schijndel. Tegenstander was RKSV Schijndel, een ploeg die weliswaar niet meer op het hoge niveau acteert van een aantal jaar geleden, maar nog wel over voldoende kwaliteiten beschikt. Dit bleek ook in de wedstrijd die uiteindelijk kansloos met 5-0 verloren ging. Al binnen de minuut verscheen een aanvaller van Schijndel oog in oog met Boskant doelman Vincent Staals. Gelukkig voor Boskant verdween de bal naast het doel. In het daaropvolgende half uur wist Boskant de gastheren nog redelijk van grote scoringskansen af te houden, maar een echte wedstrijd was het nooit. Het laatste kwartier voor rust moest Boskant toch capituleren en liep Schijndel uit naar een 2-0 voorsprong.

De tweede helft schoot Schijndel weer uit de startblokken en was er voor Boskant weinig houden meer aan. Halverwege de 2e helft bracht de thuisclub (binnen 5 minuten!)  de 5-0 eindstand op het scorebord.
Daardoor eindigt Boskant achter Schijndel en DVG op de 3e plek in de poule, zodat het bekertoernooi over is en alle aandacht uit gaan naar de competitie.

Boskant 1 begint aanstaande zondag haar competitie met de uitwedstrijd tegen MVC 1(De Mortel). Niet echt een bekende tegenstander, afgelopen seizoen geëindigd in de middenmoot van de 4e klasse G.
Het uitgangspunt lijkt duidelijk: je kunt de punten maar binnen hebben! Zeer waarschijnlijk denkt de tegenstander er ook zo over, dus op voorhand belooft het een spannende wedstrijd te worden!