Boskant start competitie met overwinning uit bij WHV

dinsdag 06 september 2016

De eerste wedstrijd van de competitie heeft Boskant meteen drie punten opgeleverd. In Loosbroek kwam de thuisploeg vlak na rust nog wel op voorsprong, maar Boskant knokte zich terug en wist in de slotfase van de wedstrijd alsnog de overwinning binnen te slepen. Volgende week staat de eerste thuiswedstrijd op het programma, tegenstander is dan VOW uit Zijtaart.

Met de zeer matige uitwedstrijd van vorig seizoen nog in het achterhoofd, ging Boskant fel van start. Dit resulteerde binnen één minuut al in een grote kans. Na vroeg druk zetten in de voorhoede belandde de bal voor de voeten van spits Emiel van den Elsen. Helaas lukte het hem niet de bal tussen de palen te krijgen. Boskant was de bovenliggende partij, maar doordat de eindpass vaak niet zuiver was, lukte het ze niet dit overwicht in score uit te drukken. Na een goede actie van Frank van der Heijden aan de linkerkant leek de voorsprong er dan toch te komen, maar helaas voor de uitploeg kwam Rens van de Wijdeven een teenlengte te kort om de bal tegen de touwen te werken. Aan de andere kant wist WHV uit een corner gevaarlijk te worden. De inzet van Thijs Lunenburg werd echter vakkundig gekeerd door gelegenheidsdoelman Fred van Bussel.

Na de theepauze keek Boskant al snel tegen een achterstand aan. Na een goede pass vanuit het middenveld dook Thijs Lunenburg opnieuw op voor het vijandelijk doel. Dit keer omspeelde hij de doelman en zette de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Even was er sprake van lichte paniek aan Boskant zijde, met een indirecte vrije trap tegen in het eigen vijfmetergebied als gevolg. WHV wist echter geen gebruik te maken van dit buitenkansje en dat was het moment waarop Boskant weer beter in de wedstrijd kwam. Dit resulteerde na 65 minuten in de gelijkmaker. Een voorzet van Jim van der Zanden kon door Emiel van den Elsen bij de tweede paal binnen worden geschoten. Boskant nam geen genoegen met een gelijkspel en probeerde door te drukken. Na opnieuw een goede actie legde Jim van der Zanden in de 82e minuut de bal terug op de mee opgekomen Frank van der Heijden. Een overtreding op het moment dat hij op goal wilde gaan schieten, resulteerde in een penalty voor Boskant. Deze kans vanaf elf meter werd benut door Roy van der Linden; 1-2. WHV probeerde middels een slotoffensief nog de gelijkmaker te produceren, maar de Boskant verdediging stond zoals nagenoeg de hele middag erg goed en zo konden de eerste drie punten van het seizoen mee terug naar sportpark de Scheeken.

Volgende week zondag staat voor Boskant 1 de thuiswedstrijd tegen het afgelopen seizoen gepromoveerde VOW op het programma.

Boskant 2 wist afgelopen zondag helaas nog niet tot winst te komen. Thuis werd, dankzij twee treffer van Luuk de Beer, met 2-2 gelijk gespeeld tegen het Helmondse MULO.