Boskant houdt de punten in eigen huis

maandag 26 september 2016

In een wedstrijd die gerust wat meer van een echte derby had mogen hebben, was Boskant uiteindelijk, ver in de 2e helft, de meest gelukkige. Een prima voorzet van Rens van de Wijdeven werd door Frank van der Heijden in de 79e minuut bij de 2e paal ingekopt waardoor de 1-0 op het scorebord kwam.

Voor rust was het een gelijk opgaande wedstrijd. Veel middenveldvoetbal, weinig risico’s en uiteindelijk ook voor beide partijen maar enkele kleine kansjes. In de 7e minuut eindigde een goede aanval van DVG bij Peter Versantvoort. Zijn inzet kon door Boskant doelman Geert Foolen echter eenvoudig worden verwerkt. In de 15e minuut was het de beurt aan Boskant. Na een aanval over links kwam Emiel van den Elsen net een teentje tekort om de voorzet van Frank binnen te schieten.

Boskant-DVG 2016_03 sitejpgEmiel, nog juist zichtbaar, wordt in stelling gebracht

Beide goalies hadden in ieder geval tot aan de rust een gemakkelijke middag, want echt gevaarlijk werd het voor hun doelen niet.
Na rust lange tijd hetzelfde spelbeeld. In de 47e minuut was Boskant, na een scherp indraaiende hoekschop, dicht bij een voorsprong, maar de inzet van Ruud van der Zanden werd door doelman Rik van Roeremonde gepareerd en de rebound, een kopbal van Rens, eindigde op de lat.

Boskant-DVG 2016_08 sitejpgOok subtiel werk door Ruud, het zal hem helaas niet worden!

In de 70e minuut leek DVG op weg naar de 0-1. Een snelle uitval eindigde na een goede voorzet van Wilco Voets bij Bart de Windt die de bal echter net niet voldoende kon raken. Zoals aangegeven kwam Boskant in de 79e minuut op voorsprong. Dankzij een tweetal goede reddingen van Geert kon die stand over de streep worden getrokken. In de 90e minuut redde hij uitstekend door een vrije trap van Ruud Pijnenburg over te tikken en amper 1 minuut later wist hij een snoeiharde schuiver van Bart de Windt te stoppen. Een prima start dus voor Boskant dat na 4 wedstrijden nog ongeslagen is en met 10 punten koploper is van de 4e klasse 4I.

Boskant-DVG 2016_02 sitejpgRon draait weer "soepel"
Boskant-DVG 2016_05 sitejpgDe lengte van Ruud zorgt voor gevaar bij de tegenstander
Boskant-DVG 2016_09 sitejpgWel veel inzet bij beide partijen
Boskant-DVG 2016_10 sitejpgFrank in een rol als verdediger

Volgende week speelt Boskant opnieuw een thuiswedstrijd. Tegenstander is dan Boxtel 1 dat met 1 punt minder de 3e plaats bezet.

Een qua bezetting gehavend Boskant 2 leverde een uitstekende prestatie door de uitwedstrijd tegen Bruheze 2 met 0-1 te winnen. Na 4 wedstrijden is ook dit team nog ongeslagen en deelt samen met MULO 2 de koppositie in de res. 3e klasse F! Aanstaande zondag is Mariahout 2, dat één punt minder heeft, de tegenstander. Opnieuw een pittige zondag voor de Boskantse selectie!

Stand per 26 septemberJPG