Boskant doet zichzelf tekort

maandag 29 oktober 2018

De thuiswedstrijd tegen Herpinia eindigde met de stand waarmee die begonnen was. Voor beide teams dus één punt. Het bezoekende team was daar, gezien het aantal ontbrekende vaste krachten, tevreden mee. Boskant zag het vooral als een gemiste kans om de volle winst in eigen huis te houden.

Meteen vanaf het eerste fluitsignaal nam Boskant het initiatief. De bedoeling was duidelijk, er moest gewonnen worden. In de 4e minuut kreeg Rens van de Wijdeven een prima mogelijkheid na goed terugleggen van Emiel van den Elsen, maar Rens had z’n vizier nog iets te hoog afgesteld. Rowdy Megens van Herpinia wist in de 18e minuut aan de aandacht van de Boskant verdediging te ontsnappen, maar doelman Tom van der Heijden reageerde attent. In de 26e minuut maakte Aimé Opheij zich met een aantal passeerbewegingen goed vrij, z'n stiftbal was echter iets te hard en viel op de lat. In de 35e minuut leek de voorsprong er wel te komen. Na een goede combinatie met Emiel volgde een snoeiharde knal van de mee opgekomen Ruud van der Zanden. Helaas voor hem en de Boskant aanhang was de bal enkele mm te hoog gericht zodat die via onderkant lat weer terug het veld in stuiterde. Dikke pech voor Boskant!

Boskant - Herpinia_9699jpg

Na rust was de wedstrijd, zeker qua inzet iets meer in evenwicht. Daarover viel bij Boskant ook niet veel aan te merken, maar voetbaltechnisch was het zo nu en dan toch behoorlijk minder. In de 57e minuut kreeg Wesley Megens namens de gasten, na een diepe bal, een goede mogelijkheid. Gelukkig voor Boskant liet hij de bal van z’n voet stuiteren zodat Tom de bal relatief eenvoudig kon verwerken. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd leek het voor Boskant alsnog te gaan lukken. Met name in de 84e minuut was Rob van der Heijden, na een corner van invaller Joris van der Heijden, met z’n kopbal dicht bij de openingstreffer, maar doelman Bas Siebers werd voor de bezoekers de held van de middag door de bal met een uitstekende reflex uit het doel te tikken. Met een beetje geluk had een andere invaller van Boskant, Pieter van de Warenburg, in de 88e minuut voor de volle winst kunnen zorgen maar z’n inzet kon nog net door een van de verdedigers van Herpinia worden geblokkeerd. Helaas slechts één punt voor Boskant dat daardoor nog niet echt een vaste plek heeft veroverd in de middenmoot! Aanstaande zondag speelt Boskant thuis tegen NLC’03 dat zich, met 1 punt meer, op de plek boven Boskant bevindt. Opnieuw een pittige klus voor Boskant!

Boskant - Herpinia_9716jpg
Boskant - Herpinia_9722jpg
DSC_9710jpg

Boskant 2 weet zich goed te handhaven in de bovenste regionen. Wat heet ….. ze staan zelfs op kop met 3 punten voorsprong op nummer 2! Een keurige uitgangspositie voor de wedstrijd van a.s. zondag. Tegenstander is Rhode 3 dat de 3e plek bezet, 3 punten achter de koploper. En derby met inhoud dus! De wedstrijd staat gepland om 12.00 uur. Wie helemaal ‘voetbalgek’ is, kan om 09.30 uur al terecht op het sportpark. Dan komen onze veteranen (oeps onze 35+ teams) in actie!