Boskant 1 pakt 6e plaats in de competitie 2015-2016

maandag 16 mei 2016

De op 2e Pinksterdag geplande wedstrijd is na gezamenlijk overleg gespeeld op afgelopen donderdag 12 mei. Omdat dat pas op het laatste moment speelde was het niet al te druk op het sportpark, eenvoudigweg omdat een groot aantal vaste toeschouwers niet op de hoogte was. Jammer, want ze hebben een record gemist. Net als een groot aantal personen die nog onderweg waren naar het hoofdveld.  Want na precies 1 minuut en 36 seconden was het al 2-0 in het voordeel van de thuisclub. Dat is Boskant in haar lange historie nog nooit eerder “overkomen”!

Te laconiek uitverdedigen aan Cito zijde leidde al na 45 seconden tot de openingstreffer. De kaats tegen de voet van Jim van der Zanden leverde hem alle ruimte op om de achterlijn te zoeken; z’n breedtepass kon simpel door de meegelopen Emiel van den Elzen worden binnen getikt. Minder dan een minuut later, na een goede dieptepass, zorgde Jim zelf voor de 2-0. Hij omspeelde de laatste verdediger en tikte de bal beheerst voorbij doelman Willikin. En als Jim iets meer geluk had gehad in de 5e minuut dan zou het zelfs 3-0 zijn geweest voor de thuisclub. Of eigenlijk 3-1, want de knal van Gokhan Balci in de 3e minuut had meer verdiend dan in schoonheid uiteen te spatten op de kruising!  Een spectaculaire start van de wedstrijd dus.

Boskant 1-Cito 1_05jpgJe vriendin meenemen helpt!

De eerlijkheid gebied om te vermelden dat Cito niet in haar sterkste opstelling speelde. Mede met het oog op de naderende nacompetitie had trainer Mark Konings z’n elftal op een flink aantal plaatsen gewijzigd. Maar het team bleek, nadat de spelers van de eerste schrik bekomen waren, toch een aardig potje te kunnen voetballen. Boskant had haar handen vol om de technisch zeer vaardige spelers van een doelpunt af te houden. In de 18e minuut maakte Cito de aansluitingstreffer. Na een snelle aanval wist Jordy Hoeks de voorzet van rechts binnen te tikken: 2-1. Deze stand stond maar kort op het scorebord, want in de 22e minuut zorgde Rens van de Wijdeven weer voor een marge van 2. Uit een vrije trap mikte hij de bal secuur voorbij doelman Willikin: 3-1. Cito was echter nog niet van plan de handdoek in de ring te gooien. In de 28e minuut was Martijn Megens namens de bezoekers dicht bij een 2e Cito doelpunt. Zijn kopbal ging echter, gelukkig voor Boskant, net naast. En in de 42e minuut ging de inzet van Cobenn Farneubun na contact met een Boskants been ook maar ternauwernood naast. Net voor rust ging de wedstrijd op slot. Na een snelle aanval leverde Jim een voorzet-op-maat die door Emiel prima werd binnen gekopt: 4-1.

Boskant 1-Cito 1_08jpgDoelman Willikin komt te laat, de 3-1 is een feit.

Na rust was er minder spektakel dan in de eerste 45 minuten, maar toch voldoende kansen, mat name voor Boskant, om het scorebord in beweging te houden. Na een uitstekend uittrap van Boskant doelman Tom van der Heijden in de 65e minuut kwam Roy van der Linden in een goede positie, maar de bal, richting verre hoek, rolde net voorlangs. Drie minuten later leek Jim te scoren, maar z’n inzet eindigde op de paal. In de 74e minuut leek Cito weer aan de beurt, maar de kopbal van Roy Smeehuijzen werd door Tom uitstekend over de lat getikt. Toch kwam het doelpunt er. Na een slim (en snel) genomen vrije trap in de 85e minuut dook Younesse Ettahoeri op voor het Boskant doel; zijn afwerking was fraai: 4-2. Toch werd dat niet de eindstand. In de allerlaatste minuut werd de harde uittrap van Tom door de verdediging van Cito gemist, waarna Jim z’n 2e doelpunt binnen tikte 5-2.

Boskant 1-Cito 1_03jpg
Boskant 1-Cito 1_09jpg
Boskant 1-Cito 1_10jpg
Boskant 1-Cito 1_01jpg

Omdat NLC’03 1 haar laatste wedstrijd, thuis tegen SES 1, met 2-1 wist te winnen schuift Boskant een plaats op en beëindigt de competitie 2015-2016 op een niet onverdienstelijke 6e plek.

Standenlijst per 16-5-2016JPG

Voor meer details klik op onderstaande link.